Nákladové nádraží Žižkov je opět památkou – na jak dlouho?

Podíváme-li se na aktuální developerské projekty v Praze, tak Nákladové nádraží Žižkov je rozhodně jedním z nejožehavějších témat. Objekt nákladového nádraží patří společnosti Žižkov Station Development, kterou vlastní developerská společnost Sekyra Group a České dráhy.

V prostoru zanedbaného nádraží má vyrůst nová čtvrť nazvaná Žižkov City. Realizaci projektu však brání neustálé tahanice o to, jestli mají být budova nákladového nádraží a přilehlé objekty prohlášeny za kulturní památku.

Žižkov City - Projekt revitalizace Nákladového nádraží Žižkov

Dne 21. února 2012 Ministerstvo kultury ČR již podruhé vyhlásilo Nákladové nádraží Žižkov kulturní památkou.

Říkáte si: „Už podruhé?!“

Ano, objekt byl již jednou památkou prohlášen, ale společnost Žižkov Station Development se proti rozhodnutí odvolala a ministr kultury Jiří Besser vrátil vloni v květnu celou záležitost k opakovanému přezkoumání odboru památkové péče.

Odbor znovu rozhodl, že Nákladové nádraží Žižkov má nezpochybnitelnou historickou, technickou a architektonickou hodnotu a mělo by být kulturní památkou. Oproti původnímu rozhodnutí došlo ke změně v určení rozsahu památky – památkou byla vyhlášena hlavní budova nádraží, avšak status památky se již nevztahuje na přilehlé budovy vrátnic a původní oplocení.

Žižkovské nákladové nádražíSpolečnost Žižkov Station Development se podle očekávání odvolala i proti tomuto druhému vyhlášení nákladového nádraží kulturní památkou. Celá budoucnost Nákladového nádraží Žižkov teď záleží na výsledku správního řízení Ministerstva kultury ČR.

Přečtěte si také

  1. Besserovi památkáři znovu prozkoumají Nákladové nádraží Žižkov Ministr kultury Jiří Besser vydal další rozhodnutí týkající se pětasedmdesát let starého žižkovského nákladového nádraží: vrátil proces vyhlášení části areálu...
  2. Žižkovské nákladové nádraží: revitalizace a smysluplné využití nejsou možné Plánovaná přeměna Nákladového nádraží Žižkov developerskou společností Sekyra Group na moderní rezidenční čtvrť Žižkov City s kancelářemi, obchody a bydlením...
  3. Budoucnost Nákladového nádraží Žižkov je nejistá. Podobně jsou na tom i jiné stavby. Památkáři stojí v cestě projektu Žižkov City, který by měl nahradit funkcionalistickou budovu žižkovského nákladového nádraží moderní rezidenční čtvrtí s kancelářemi,...
  4. Využití Žižkovského nádraží? Ve hře je čtyřproudá silnice i depozitář Spor o největší dochovanou funkcionalistickou průmyslovou stavbu v Praze trvá. Doposud navrhovaná řešení, jak využít budovy staré pětasedmdesát let, se totiž...
  5. Jaká je budoucnost pražských nádraží? Vlak je stále oblíbeným způsobem přepravy po Praze. Denně využije pro cestování po Praze vlaku více než 100 tisíc cestujících....